Jan. 08, 2013

idag hade jag läkartid med narkosläkaren som satte epidralbedövningen på mig vid förlossningen
fick en remiss till honom då min andra läkaren trodde att mina konstiga smärtor i ryggen har med bedövningen att göra ( den sattes 3 cm för långt in )

va för 1månad sen och gjorde magnetröntgen...
och idag gick vi igenom resultatet och gjorde några andra test. men han sa att de inte har nått med bedövningen att göra utan att jag kanske har något som kallas för facet joint syndrom.
bilden av röntgen visade att två koter nästan har sjunkit ihop och att en kota har en "bula" samt att det finns en rispa i ena kotan?!
och efter de andra testerna så tror han att "nerven" som sitter på varsin sida av kotorna har förkortats.
så nu ska jag boka en ny tid med min läkare som ska utreda detta vidare
så jag hoppas på ett 100% svar om vad som ger mig denna smärta!

men de konstiga är att sånt här uppstår om du tex har fått en spark i ryggen eller vart med om en kraftig krock? jag har inte gjort nånting sådant =s

och det tråkiga med det hela är att av alla det detta problem så är det bara 15% som får diagnosen fastställd dom andra 85% ( där han tror att jag är med) kan dom ej fastställa det på pga att en nerv är inblandad då vetenskapen ej kommit så långt inom det ( dom håller på med utredningar och annat i usa ) men det fanns ett "smärstillande piller som tar bort nästan 50% av smärtan men med risk för kraftig viktuppgång" så jag blev lite skeptisk till det, varför ta piller som inte tar bort smärtan och gör mig tjockis? dock så hörde han av sjuksystern att tens apparaten kunde lindra något vid kraftigare smärta =)

ne nu ska jag ta och natta min son som aldrig vill sova! förstår inte varför han ska vara vaken så sent? spelar ingen roll vilken tid vi kliver upp!

trött som jag är så säger jag kämpa på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0